Kjøpsbetingelser for privatpersoner

LEVERING
Alle våre leveranser skjer med Posten. Pakken blir sendt til nærmeste postkontor, post i butikk eller bensinstasjon. Du vil få en leveringsbekreftelse pr post, epost eller SMS når pakken er klar til henting. Normal leveringstid er 3-7 dager. Dersom du har oppgitt din e-post adresse eller mobilnummer ved bestilling vil du få tilsendt et sporingsnummer. Ved hjelp av dette kan du spore pakken på Postens hjemmeside. Dersom du har spesifikke krav angående leveransen, vennligst ta kontakt med kundeservice.

Vi tillater oss å debitere en avgift dersom pakken ikke blir hentet. Avgiften (250,- NOK) dekker kostnaden for retur, ekspedisjonsavgift og håndteringskostnader. Pakken blir liggende i 14 dager etter ankomst på postkontoret. For ytterligere informasjon ring Postens kundesenter 04004.

Om du har bestilt et produkt som allerede har blitt sent fra vårt lager, blir ikke din bestilling påvirket av eventuelle prisendringer.

 

VÅRE BETALINGSMÅTER
I sammarbeid med Klarna tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling, debit- og kredittkortbetaling.
Mer informasjon og fullstendige vilkår om Klarnas betalingsmåter finner du på Klarna.no

 

KREDITTKORT

  • Beløpet blir først trukket fra kortet ditt ved bestillingen.
  • Hvis pakken ikke kan sendes, blir betalingen ført tilbake til ditt kredittkort i løpet av kort tid.

 

KLARNA CHECKOUT 
Timik benytter Klarna Checkout for deg som privatkunde. Klarna Checkout vil presentere visse typer informasjon for deg så snart du er identifisert. Hvilken informasjon du må oppgi for å oppnå identifisering kan variere basert på ulike kjøpstilfeller og fra kunde til kunde. Det vil ikke bli gjennomført kredittsjekk automatisk i Klarna Checkout, kun ved behov basert på den betalingsmåten du har velger. Dersom Klarna henter inn kredittopplysninger vil dette ikke påvirke din kredittverdighet, og kan ikke sees av andre som krever kredittopplysning om deg, f.eks. banker. Når du er identifisert viser Klarna Checkout hvilke betalingsmåter som er tilgjengelig for deg. Faktura er forhåndsvalgt som betalingsmåte, men du kan selvsagt fritt velge et av de andre alternativene, for eksempel kortbetaling. Hvlike alternativer du tilbys kan variere fra tid til annen. Du kan også selv velge om du ønsker å beskytte din bruk av Klarna Checkout med en PIN-kode, dette alternativet finner du i linken nederst i kassen.

For informasjon om din betaling kan du kontakte Klarna via klarna.com/no/kundeservice

 

RETURER
Vi er ikke fornøyd før du er det. Hvis du ikke føler deg 100% komfortabel med ditt kjøp fra www.timik.no kan du sende det tilbake til oss innen 30 dager (fra tidspunkt bekreftelse på ordre ble gitt). Vi refunderer verdien av varene ved mottak eller bytter dem hvis forespurte vare fortsatt er tilgjengelig. Når du returnerer varene til oss, vennligst inkluder en kort forklaring som inneholder ditt navn, ordrenummer og årsaken til retur. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Merk at det for medisinteknisk utstyr gjelder spesielle regler for retur. På grunn av helsevern og hygeniske hensyn vil det ikke være anledning å returnere produkter som er åpnet. Dette gjelder spesielt de produktene som ikke kan selges videre hvis det er tvil om at varen kan være brukt, som for eksempel slanger, filter og masker.

 

SIKKERHET
Timik garanterer at de betalingsalternativer som tilbys via vår nettbutikk er sikre. For betalingstransaksjoner samarbeider vi med Klarna AB. Skulle det mot formodning hende noe er du som kunde alltid forsikret. Timik Group har ikke tilgang til noen kontoinformasjon eller annen informasjon som berører din betaling, men vår partner Klarna AB oppfyller alle kravene for PCI DSS. PCI DSS står for Payment Card Industry Standard Data Security Standard og er standarden for håndtering av kortinformasjon produsert av de internasjonale kortnettverkene MasterCard og Visa.

 

PERSONVERN
Ved en bestilling oppgir du personopplysninger som navn, personnummer, adresse og telefonnummer. I samsvar med registrering og bestilling godtar du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Timik Group AB gir ikke ut opplysninger til noen tredjepart utenfor EU (EES). Derimot kommer vi til å oppgi ditt navn og adresse til en tredjepart for at din bestilling skal kunne leveres til deg (for eksempel posten). I henhold til personvernloven har du rett til å vite hvilken informasjon vi har registrert på deg.

 

PERSONLIGE DATA  
De personopplysninger du deler med oss håndteres med største respekt og følger Personvernloven SFS 1998:204 og EU Direktivet 95/46/EC. Ved å dele dine personopplysninger samtykker du til at vi anvender innsamlet informsajon til å fullføre våre forpliktelser overfor deg og gir deg den service som du forventer. Vi trenger dine personopplysninger til følgende formål:

  • Dersom du ønsker en personlig konto hos timik.se/.no/.fi (for eksempel ditt navn og e-postadresse)
  • For å kunne behandle din bestilling (for eksempel ditt navn, adresse, fødselsdato og bankopplysninger)
  • Gjennom SMS og e-post å kunne opplyse om leveringsstatus (for eksempel ditt mobilnummer, epostadresse)
  • For å kunne kontakte deg dersom det blir problemer med din ordre og leveranse (for eksempel e-postadresse, telefonnummer)
  • For å kunne svare på andre henvendelser (for eksempel din epostadresse)
  • For å gjennomføre kredittkontroll (for eksempel navn, adresse, fødselsdato)
  • For å kunne beregne den bonus du har rett på som medlem av kundeklubben (for eksempel navn, transaksjoner, personnummer)
  • For å sende markedsføring som for eksempel nyhetsbrev og vårt magasin (for eksempe din e-postadresse, ditt navn og din postadresse)

Som kunde har du rett til å begjære utdrag angående dine lagrede personoppysninger, få de endret eller slettet.

 

ANGRERETT
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Merk at det for medisinteknisk utstyr gjelder spesielle regler for angrerett. På grunn av helsevern og hygeniske hensyn vil det ikke være anledning til å returnere produkter som er åpnet eller der det er tvil om at varen kan være brukt. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har ansvaret for transporten tilbake til oss, og vi anbefaler derfor du returnerer varene i original embalasje og med mulighet til å spore forsendelsen. Timik AS er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

 

REKLAMASJON
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi Timik melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

 

COOKIES
Timik benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker, og i henhold til norsk lovgivning. En cookie er en textifil sendt fra et nettsted og til datamaskinen hvor det er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte cookies). Cookies brukes til å lagre påloggingsinformasjon og handlekurven mens du er på hjemmesiden. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å utføre noen ordre i vår nettbutikk. Du kan enkelt endre dette i innstillingene i nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon.

 

MINDREÅRIGE 

Timik kan ikke ta imot bestillinger fra personer under 18 år (gjelder betaling via Klarna). Mindreårige (under 18 år) må ha foreldrenes samtykke for å plassere bestillinger hos oss.

 

FORCE MAJEURE (FORHOLD UTENFOR VÅR KONTROLL)